Як правильно скласти бізнес-план самостійно?

139
Час читання: 2 хвилини

Зміст

Планування – це новий тренд сучасності. Ви скажете, що плани складали завжди, і будете праві. Але саме зараз це питання максимально актуальне, особливо у сфері бізнесу. Чому? Тому що час – гроші. Ніхто не хоче даремно витрачати перше і витрачати друге.

 

Навіщо потрібний бізнес-план?

 

Бізнес-план – ідеальний документ для оцінки адекватності підприємницької діяльності. У ньому відображаються цілі, завдання, конкретні операції, схеми виходу із кризи, специфіка взаємодії з партнерами. Загалом, багато всього.

 

Одне з головних призначень бізнес-плану – можливість прорахувати та спрогнозувати успіх діяльності. Комерція завжди пов’язана з ризиками, але планування дозволяє звести до мінімуму необдумані та невиправдані кроки.

 

За бізнес-планом інвестори оцінюють привабливість об’єкту. Якщо є світлі думки та цікаві починання, підкріплені реальними пропонованими кроками з реалізації, у власника суттєво підвищуються шанси на спонсорство.

    Потрібна допомога у написанні роботи?

    Висновок: бізнес-план – це документ-можливість довести, що проект має право на життя, вважається перспективним та виправданим.

    Які етапи написання бізнес-плану?

     

    Процес має кілька послідовних кроків. Тобто просто сісти і написати «Відкрию устричну ферму на Середземномор’ї і через рік вийду плюс сто п’ятдесят тисяч мільйонів» не вийде.

     

    Бізнес-план – це документ, у якому розкриваються такі блоки:

    1. Введення чи резюме. Описується сфера діяльності чи конкретний продукт, наводяться основні характеристики ситуації на ринку, робиться акцент на конкурентних перевагах, позначається рентабельність. Тобто насамперед викладаються загальні риси бізнес-плану і коротко описується його привабливість.
    2. Маркетинговий блок. Складається детальна стратегія просування із зазначенням таких факторів: цільова аудиторія, вартість та способи її залучення, терміни та етапи завоювання ринку, чорновий план реалізації продукції або надання послуг.
    3. Блок, присвячений виробництву товарів та надання послуг. У цій частині описується організація виробничого процесу, специфіка існуючої інфраструктури, використовувана сукупність методів та якостей. Саме завдяки виробничому плану формується уявлення про динаміку збільшення виробництва та вектор вибудовування логістики.
    4. Блок, присвячений організації роботи. У цій частині описується організаційна структура суб’єкта господарювання, складається інструкція для працівників, позначаються плановані до застосування методи і методи контролю.
    5. Інформація про товари та послуги. На цьому етапі наводиться інформація, яка має чітко дати зрозуміти, що саме планується виробляти, на яку аудиторію розрахований товар чи послуга, сформувати образ потенційного клієнта. При цьому попередньою цьому етапу роботою має стати аналіз кон’юнктури ринку.
    6. Фінансовий план. Цей блок є найбільш важливим з ракурсу ризиків. Формується кошторис та детальні розрахунок собівартості, вказується, яку точку можна вважати окупною та беззбитковою. За підсумками фінансового плану визначається приблизний період інвестування.
    7. Перспективність та прогнози. У будь-якому бізнес-плані мають прописуватися очікувані результати. Адже вся ця діяльність починається не просто або не тільки заради процесу, але і з метою отримання прибутку.

    Якщо вам для навчання або в особистих цілях потрібен працюючий, аргументований та грамотний бізнес-план – звертайтесь до компанії «Світ Знань».