Що писати у ступені науковій вивченості теми диплома?

49
Час читання: 3 хвилини

Зміст

 

У вступі дипломної роботи не лише обґрунтовується актуальність, визначається об’єкт та предмет дослідження, а також формулюються цілі та завдання, а й визначається ступінь вивченості теми. Це діє не лише на дипломні роботи, а й на курсові, магістерські роботи, дисертаційні дослідження, наукові статті.

 

“Ступінь наукової розробленості теми дослідження”: що це таке?

 

У цій частині вступу відображається, хто і коли раніше вивчав цю тему, і які висновки були отримані в результаті проведених досліджень. При написанні цієї частини дипломної роботи студент досягає відразу кількох цілей:

  • зібрати воєдино всі існуючі точки зору на те чи інше наукове питання, щоб визначити своє місце в ніші та чіткіше викласти суб’єктивну позицію, підтримавши при цьому (можливо) когось із попередніх досліджень. Або, навпаки, піддати чиїсь ідеї конструктивній критиці. При цьому відбувається конкретизація проблеми, визначення кола вчених та використовуваної ними методології та призми наукової проблеми. Особливо це актуально, коли тема вже багато разів розглядалася у працях вчених, і за якими накопичилося чимало джерел.

Дипломна робота – це самостійне наукове дослідження, яке повинно мати теоретичну та практичну цінність, а не бути “переливанням з пустого в порожнє”

  • продемонструвати науковому керівнику та членам комісії на захисті вміння структурувати матеріал та відмінне розуміння теми роботи. Студент повинен добре володіти матеріалом та знати всі дослідження, які проводились раніше та стосуються теми його роботи. Більш глибоке розуміння та аналіз дозволять уникнути “винаходу велосипеда”. При такому підході також не доведеться хвилюватися про унікальність роботи чи плагіат;
  • ознайомлення читачів із досягненнями, які вже є у цій галузі.

 

Як визначити та написати ступінь розробленості теми дипломної роботи?

 

Щоб продемонструвати актуальність обраної теми, варто підкреслити, що раніше вона вивчалася досить відомими вченими в тій чи іншій сфері. Чим більше відомих прізвищ згадати, тим виграшніше буде виглядати текст роботи в очах наукового керівника та комісії.

    Потрібна допомога у написанні роботи?

     

    Як саме писати цю частину роботи кожен вирішує сам. Хтось першими вказує вітчизняних авторів, хтось зарубіжних, хтось використовує хронологічний метод при вибудовуванні “списку вчених та їх праць”, хтось викладає в порядку переходу від загального до приватного щодо вивчення теми і т.д.

    Найкраще уточнити у наукового керівника як правильніше оформити цю частину роботи. Вимоги у всіх різні і часом навіть на одній кафедрі підходи можуть відрізнятись. Це дозволить уникнути проблем після здачі роботи та у разі чого буде аргументом перед комісією у разі зауважень від її членів.

    Для надання академічності цієї частини роботи, рекомендується використовувати в тексті усталені роками словосполучення на кшталт:

    • “Проблемі (тут необхідно написати тему вашої роботи) були присвячені праці (вказується хтось із учених вивчав цю тему)…”;
    • “(предмет дослідження) піднімався у роботах таких відомих вчених, як…”;
    • “Істотний внесок у розвиток науки (галузі тощо) зробили вчені…” тощо.

     

    Студенту, звичайно ж, необхідно буде дати і коротку характеристику згаданим працям. Деталізувати розробленість можна, використовуючи словосполучення такі як:

    • “У цих дослідженнях відображено характер…”;
    • “У роботах цього вченого аналізувалися наступні аспекти цікавого для нас явища…”;
    • “Роботи вчених сприяли вивченню…” тощо.

     

    Визначити наявність прогалин, недостатню вивченість проблематики можна за допомогою наступних словосполучень:

    • “Незважаючи на те, що проблемі було присвячено багато робіт, є деякі моменти, які потребують більш глибокого вивчення тощо”.

     

    Не можна сказати, що ця частина дипломної є надто складною, проте вона вимагає досить глибокого розуміння досліджуваної теми та чимало часу на аналіз. При цьому студенти все ж таки іноді роблять помилки такого плану:

    1. Неуважно підходять до збору джерел та вказують усі поспіль, у тому числі роботи, які не мають прямого відношення до проблеми.
    2. Не вказують ступінь вирішення проблеми у роботах вчених. Багато хто часто лише перераховує наукові праці, не вказуючи при цьому їх значущість. Це, по-перше, неправильно, а по-друге, висока ймовірність, що студент просто скопіює у когось список учених і не факт, що він буде правильним.
    3. Не формулюють своє бачення для вирішення проблеми та розвитку науки, адже саме в цьому полягає мета диплому.
    4. Вказують авторів, чиї наукові праці не використовувалися під час написання роботи.

     

    Якщо розібратися з усіма премудростями написання дипломної роботи самостійно не виходить, залишайте заявку на сайті «Світу Знань» або телефонуйте. Ми із задоволенням допоможемо впоратися з таким важливим завданням у житті кожного студента. З нашими досвідченими авторами будь-яка проблема вирішувана. Ми гарантуємо не лише професійний підхід до написання випускної кваліфікаційної роботи, а й дотримання термінів, доступні ціни та повну конфіденційність.

     

    Замовити дипломну роботу у нас варто не лише тим, кому написання дипломної виявилося “не по зубах”, а тим, хто просто цінує свій час. Тільки уявіть, скільки часу потрібно на підбір актуальної літератури на тему дослідження, її аналіз, підготовку якісного матеріалу та його оформлення відповідно до методичних рекомендацій кафедри тощо. Особливо це актуально для тих, хто вже розпочав свою кар’єру або ж здобуває другу освіту і просто не має часу на те, щоб і працювати, і вчитися.

     

    Яким має бути за обсягом ступінь наукової розробленості теми дипломної роботи?

    • Імперативних вказівок щодо цього немає. Все залежить від актуальності теми, спеціальності та обраної теми. У середньому вона займає близько 2-4 сторінок.

     

    Яким має бути порядок згадування вчених у мірі наукової розробленості?

    • Все залежить від бажання автора та бачення його наукового керівника щодо цього. Можна використовувати хронологічний метод викладу, згадувати авторів за алфавітом, ділити за географічною ознакою тощо.